rozemaemma
Newbie
|
 |
« Gepost op: 8 Maart 2010, 21:25:08 » |
|
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds enkele jaren een blackberry gebruiker. In eerste instamtie heb ik een (TMO) blackberry bold gebruikt, echter ik een beetje genoeg had van 3 G ben ik nu overgestapt naar een een 8900 Curve en ik moet zeggen dat deze uitstekend bevalt.
Na het ontvangen van de Curve, is mijn vrouw de Bold gaan gebruiken (met een 2G Hi simmetje). Recentelijk gaf ze aan ook gebruik zou willen maken van de mail en internetfuncties van de bold, dientengevolge hebben we een 3G abonnementje bij KPN aangevraagd en deze mocht ik vandaag ontvangen.
Na het wisselen van de simkaart gaf de telefoon aan "sim-kaart plaatsen", hierop heb ik KPN gebeld en die meldden mij dat deze nog niet geactiveerd was en dat ze dat per omgaande gingen uitvoeren. Er werd mij meegegeven dat de telefoon het na 10 minuten wel zou doen. Ik wachten en proberen, etc, etc, echter geen verandering.
Via internet heb ik gecheckt of er sprake kon zijn van een simlock, echter alles was uitgeschakeld, dus er zat geen simlock op. Hierop een reset uitgevoerd, dit hielp ook niet en als laatse ben ik naar het KPN busibess point gegaan en daar werd gemeld dat er iets kapot zou zijn, zij er anderen die iets dergelijks hebben meegemaakt, en/of is er iemand die mij kan helpen??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TroN
Newbie
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 8 Maart 2010, 22:17:40 » |
|
Hallo
Waarom was je 3G zat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Div3rsion
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 8 Maart 2010, 23:29:04 » |
|
Als je jou sim of de oude er weer in doet doet die BB het dan wel. Want dan is gewoon de nwe simmetje niet jofel. Of doet deze het wel in een andere tel. Volgens mij zeggen ze al gauw dat het aan de tel. ligt zeker als dit een logo van een andere aanbieder heeft. Kunnen ze weer wat verkopen. Probleem oplos schema: Kun je de schuld aan een ander geven, zo ja probleem opgelost.  uiteraard zou het kunnen dat er iets defect is hoor, maar wel toevallig net met een nieuwe sim, die nog niet geactiveerd was. jaja
|
|
|
|
|
|
To Boldly go where no phone has gone before.
BB 9700 Bold 2 / Onyx OS 5.0.0.593 / platform 5.1.0.147 was OS 5.0.0.545 / platform 5.1.0.140 was
|
|
|
|
BlackBarry
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 9 Maart 2010, 00:59:15 » |
|
Welke kaart zit nu precies waarin (want het klinkt nu een beetje als 'balletje-balletje'...)?
Per account staat er één bepaald toestel (met PIN e.d.) geregistreerd, dus je kunt ze niet zonder gevolgen uitwisselen.
Bart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Div3rsion
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Maart 2010, 03:16:13 » |
|
@Blackbarry uiteraard voor BB-netwerk klopt dat. Maar gsm zou moeten werken ongeacht BIS/BES, zie alle gebruikers zonder BIS/BES abo. De melding "simkaart plaatsen" is algemene toestel melding (geldt voor alle gsm's) dat er uberhaupt geen simkaart wordt herkent.
|
|
|
|
|
|
BB 9700 Bold 2 / Onyx OS 5.0.0.593 / platform 5.1.0.147 was OS 5.0.0.545 / platform 5.1.0.140 was
|
|
|
rozemaemma
Newbie
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Maart 2010, 09:17:20 » |
|
Hallo
Waarom was je 3G zat?
3G heeft normaliter alleen maar dekking en geen capaciteit, door het steeds overschakelen van umts naar gprs en gsm miste ik ook veel telefoontje. Hiervan kreef ik 's avonds meldingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rozemaemma
Newbie
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Maart 2010, 09:24:42 » |
|
Als je jou sim of de oude er weer in doet doet die BB het dan wel. Want dan is gewoon de nwe simmetje niet jofel. Of doet deze het wel in een andere tel. Volgens mij zeggen ze al gauw dat het aan de tel. ligt zeker als dit een logo van een andere aanbieder heeft. Kunnen ze weer wat verkopen. Probleem oplos schema: Kun je de schuld aan een ander geven, zo ja probleem opgelost.  uiteraard zou het kunnen dat er iets defect is hoor, maar wel toevallig net met een nieuwe sim, die nog niet geactiveerd was. jaja Nee hij accepteert geen sims meer. Ik heb het zelfs geprobeerd met mijn oude TMO sim, de melding blijft dezelfde. Ikm heb d4e telefoon al enkele keren gewiped en niets lijkt te helpen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rozemaemma
Newbie
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 9 Maart 2010, 09:27:48 » |
|
@Blackbarry uiteraard voor BB-netwerk klopt dat. Maar gsm zou moeten werken ongeacht BIS/BES, zie alle gebruikers zonder BIS/BES abo. De melding "simkaart plaatsen" is algemene toestel melding (geldt voor alle gsm's) dat er uberhaupt geen simkaart wordt herkent.
Er zit nu een KPN 3G kaart in en die werkt op mijn curve en op een oude motorola. Van oorsprong is het een TMO toestel, hij is echter niet gesimlocked (dat heb ik gecheckt)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rozemaemma
Newbie
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 9 Maart 2010, 09:43:09 » |
|
Als je jou sim of de oude er weer in doet doet die BB het dan wel. Want dan is gewoon de nwe simmetje niet jofel. Of doet deze het wel in een andere tel. Volgens mij zeggen ze al gauw dat het aan de tel. ligt zeker als dit een logo van een andere aanbieder heeft. Kunnen ze weer wat verkopen. Probleem oplos schema: Kun je de schuld aan een ander geven, zo ja probleem opgelost.  uiteraard zou het kunnen dat er iets defect is hoor, maar wel toevallig net met een nieuwe sim, die nog niet geactiveerd was. jaja Nee hij accepteert geen sims meer. Ik heb het zelfs geprobeerd met mijn oude TMO sim, de melding blijft dezelfde. Ikm heb d4e telefoon al enkele keren gewiped en niets lijkt te helpen Ik heb zojuist een oud simmetje geplaatst en ik kreeg de melding initialisering mislukt, hij doet toch iets ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BlackBarry
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 9 Maart 2010, 11:51:39 » |
|
Misschien kan een goede OS-update toch iets oplossen?
Bart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rozemaemma
Newbie
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 9 Maart 2010, 17:40:25 » |
|
Bart
Ik heb hem al enkele keren geupdate via de blackberry manager en ik heb een os update uitgevoerd, zonder de manager. Jammer genoeg geen verandering, de bold herkend de sim nog steeds niet
|
|
|
|
« Laatste verandering: 9 Maart 2010, 21:33:37 door rozemaemma »
|
|
|
|
|
rozemaemma
Newbie
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 9 Maart 2010, 21:35:31 » |
|
Bart
Wat is een goede ik heb een standaard 4.6 uitgevoerd, was wel eventjes nadenken omdat in de handleiding , die ik uitgeprint had bepaalde termen niet overeenkwamen met de voorbeelden. heeft het rouwens her te installeren met Java loader commander ?
|
|
|
|
« Laatste verandering: 9 Maart 2010, 21:49:08 door rozemaemma »
|
|
|
|
|
|
Div3rsion
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 9 Maart 2010, 23:29:09 » |
|
Zitten al op os 5. Updaten via DM schijnt niet echt geweldig te zijn. Er staat nu een mooie tutorial voor JL commander in het forum. Ik heb mijne maandag gedaan, maar dan via de loader buiten DM om.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|