Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
31 Juli 2010, 21:55:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken

Search BlackBerry:
Volg Het BlackBerry Forum op Twitter
36.195 aantal berichten in 8.665 topics door 13.999 geregistreerde leden
Nieuwste lid: rick9644
Overzicht van alle door Vodafone geleverde BlackBerry Smartphones:

Vodafone BlackBerry Zakelijk aanbiedingen!

PDAshop_120x60

GSM Paradise

BlackBerry Software

BlackBerry Games

.INFO voor $1.99/jaar

adverteren op Het BlackBerry Forum

0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: gmail instellen met blackberry plugin  (gelezen 1933 keer)
RonBun
Jr. Member
**

« Gepost op: 6 Februari 2010, 22:05:10 »

Vandaag eerder dan verwacht bb9700 binnen. Erg mooi, niet zoveel gadgets als mijn vorige toestel maar daar ging mijn gezinsleven aan ten onder. Dat drijgt nu ook te gebeuren want ik krijg met geen mogelijkheid gmail aan de gang. Via de enhanced plugin methode van bb alles geprobeerd. Email valideren steeds opnieuw geen resultaat. Alle instellingen kloppen. Vraagt steeds dat mijn account op imap moet maar dat staat het al jaren. Meer mensen met problemen?
BlackBarry
Hero Member

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Februari 2010, 23:17:30 »

Hey Ron -

Heb je het basis-account wel helemaal correct ingesteld? Is weinig werk als je het goed doet, en 'works like a breeze'. Ook het toevoegen van Google-plus zou dan een makkie moeten zijn.

Bart
RonBun
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Februari 2010, 06:03:16 »

Hoi Bart,

Bedankt voor je snelle reactie. Wat is het basis account? Is dat de aanmelding met PIN en IMEI?

Groet, Ron
truffel
Hero Member

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Februari 2010, 09:58:14 »

Ron, ja bij je provider-site je account instellen met imei en pin.
Dit alleen als je een BIS abonnement hebt.
Daarna kun je daar nog meer accounts instellen die je op je BB wilt ontvangen.

Blackberry Bold 9700, t-mobile
OS 5.0.0.593
S@mbaman
Hero Member

20CDD9DA Running Storm on 5.0.0.643

« Antwoord #4 Gepost op: 7 Februari 2010, 11:38:35 »

Hey Ron,

Maar ook je Gmail account op je PC goed instellen natuurlijk.
Ik had op mn BB het account dubbel,dus via de BIS site ingegeven maar ook via de plugin.

Daarom geven ze aan dat je je  account via de BIS site weg kunt halen.

Hans

RonBun
Jr. Member
**

« Antwoord #5 Gepost op: 7 Februari 2010, 12:26:25 »

Hoi allen, bedankt voor jullie meedenken. Volgens mij klopt alles. Ik krijg steeds een melding dat in in gmail imap moet selecteren maar daar staat hij op  Huh Snap er niets van.

Groet Ron
truffel
Hero Member

« Antwoord #6 Gepost op: 7 Februari 2010, 13:19:23 »

Ron, ik heb bij gmail niets ingesteld hij staat gewoon op pop3. imap is bedoeld voor ontvangst op de pc. Dat is een andere verhaal.
Welke provider heb je en heb je een bis of bes abonnement?

OS 5.0.0.593
S@mbaman
Hero Member

20CDD9DA Running Storm on 5.0.0.643

« Antwoord #7 Gepost op: 7 Februari 2010, 13:57:16 »

Hey Ron,

Heb je trouwens via de Bis site je gmail erop gezet of via de Gmail app?

http://www.gmail.com/app

Hans

RonBun
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 7 Februari 2010, 14:28:49 »

Ik heb een KPN Surf & Mail Blackberry abo. Volgens mij moet het wel een imap instelling zijn i.v.m. synchroniseren. De app die je hier kan krijgen: http://www.gmail.com/app gaat buiten blackberry om. Dat kan altijd nog maar daar heb ik hem niet voor. Ik heb gmail via de gmail instelling van de telefoon er op gezet.

Groeten, Ron
truffel
Hero Member

« Antwoord #9 Gepost op: 7 Februari 2010, 14:38:28 »

Ik heb een KPN Surf & Mail Blackberry abo. Volgens mij moet het wel een imap instelling zijn i.v.m. synchroniseren. De app die je hier kan krijgen: http://www.gmail.com/app gaat buiten blackberry om. Dat kan altijd nog maar daar heb ik hem niet voor. Ik heb gmail via de gmail instelling van de telefoon er op gezet.

Groeten, Ron
Oeps, KPN Surf&Mail is anders dan de Pushmail bij instant-email (Bis), zie ik op hun site.
Dan moet je idd zelf met imap de pushmail in orde maken.
Ik kan je daar helaas niet mee helpen.
Er moet ergens bij KPN instructies zijn.
Succes.

OS 5.0.0.593
RonBun
Jr. Member
**

« Antwoord #10 Gepost op: 7 Februari 2010, 21:13:30 »

Nou het wordt niets. Ga morgen KPN bellen. Laat wel weten hoe dit afloopt...
RonBun
Jr. Member
**

« Antwoord #11 Gepost op: 8 Februari 2010, 21:13:01 »

Vandaag een uiterst behulpzame td aan de lijn gehad. Met veel checken is alles nu werkend. Als je niet een klein beetje veel thuis bent op internet kan je het wel vergeten volgens mij. Ik moest de enhanced IMAP opties aanzetten in labs, wat al aan stond. Bij labels zie je dan welke mappen verschijnen in imap als je een apart email prog gebruikt. Hier moest ik all mail aanvinken en toen was het goed.

Nu het volgende. Alleen nieuwe berichten komen binnen de inbox niet in zijn geheel. Contacten willen ook niet syncen want ik moet weer een activering doen volgens BB internet service en dat is nergens te vinden.

We komen er wel...

Groet, Ron
BlackBarry
Hero Member

« Antwoord #12 Gepost op: 9 Februari 2010, 02:19:42 »

Vandaag een uiterst behulpzame td aan de lijn gehad. Met veel checken is alles nu werkend. Als je niet een klein beetje veel thuis bent op internet kan je het wel vergeten volgens mij. Ik moest de enhanced IMAP opties aanzetten in labs, wat al aan stond. Bij labels zie je dan welke mappen verschijnen in imap als je een apart email prog gebruikt. Hier moest ik all mail aanvinken en toen was het goed.
Mooi. Spijtig voor je dat het eerst zo ingewikkeld gemaakt wordt...
Citaat
Nu het volgende. Alleen nieuwe berichten komen binnen de inbox niet in zijn geheel. Contacten willen ook niet syncen want ik moet weer een activering doen volgens BB internet service en dat is nergens te vinden.

We komen er wel...

Groet, Ron

Ron, als je zeker weet dat je een BIS-abonnement hebt, voer dan eens de volgende akties uit (mogelijk al eens gedaan, maar in deze combinatie):
  • neem (bij ingeschakeld toestel) de batterij er eens voor enkele minuten uit, zet hem terug en laat je toestel rustig opstarten. (battery pull)
  • BB Internet Service (BIS) is DE BlackBerry component van je abonnement. Als je rechtsboven in je beeldscherm 'GPRS' ziet (dus niet 'gprs') zit je goed; zo niet dan doe het volgende:
    Menu > Opties > Geavanceerde opties > Hostrouteringstabel > Menuknop > Nu registreren
  • Laat je serviceboeken opnieuw versturen, via een opdracht vanaf je mobile-account-pagina op  de website van je provider
  • Synchroniseer je BlackBerry via BB Desktop Manager > alleen Contactadressen.

Laat maar horen hoe het loopt.

Bart
RonBun
Jr. Member
**

« Antwoord #13 Gepost op: 9 Februari 2010, 10:12:10 »

Hoi Bart,

Mijn telefoon voldoet aan alle punten. Wat betreft de serviceboeken versturen kan ik dat niet op de kpn site vinden, heb jij een link? In de BB staan ze wel allemaal. Synchroniseren gaat niet, ik moet eerst onderstaand nog doen:
-------------------------
U dient de activering van de beveiliging op uw toestel te voltooien voordat u kunt starten met het synchroniseren van de xxxxxx@gmail.com-contactpersonen met uw BlackBerry®-toestel:
1. Ga in de map Installatie naar de toepassing E-mailinstellingen en meld u aan.
2. Nadat u zich hebt aangemeld, start het activeren van de beveiliging. Als de activering van de beveiliging is voltooid, wordt de draadloze synchronisatie van uw contactpersonen met uw toestel automatisch gestart.
-------------------------
Ik hoor een validatie te zien op de BB maar die is er niet.

De mail komt nu binnen alsof het een pop account is terwijl dit staat uitgeschakeld.

Groet, Ron
BlackBarry
Hero Member

« Antwoord #14 Gepost op: 9 Februari 2010, 14:46:39 »

Ron -

Je kunt dat het beste even navragen aan een BlackBerry deskundige bij KPN, of een KPN-deskundige hier op het forum.  Wink
Bij een BlackBerry Internet Service hoort een persoonlijke account-pagina voor de gebruiker, die om veiligheidsredenen natuurlijk niet te vinden is als je gewoon de KPN site afstruint....

[Bij vodafone bereik je die account-pagina bijvoorbeeld als volgt op je PC: www.mobileemail.vodafone.nl

waarna je op een inlogpagina belandt.)

Vanaf je BlackBerry kom je er via:

Menu > Installatie > Mobile Email settings ,- [je toestel legt nu contact] waarna je kunt inloggen, om je email-instellingen te bekijken of wijzigen, en om de serviceboeken opnieuw te versturen.

Bart
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: