Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
31 Juli 2010, 21:47:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken

Search BlackBerry:
Volg Het BlackBerry Forum op Twitter
36.194 aantal berichten in 8.665 topics door 13.999 geregistreerde leden
Nieuwste lid: rick9644
Overzicht van alle door Vodafone geleverde BlackBerry Smartphones:

Vodafone BlackBerry Zakelijk aanbiedingen!

PDAshop_120x60

GSM Paradise

BlackBerry Software

BlackBerry Games

.INFO voor $1.99/jaar

adverteren op Het BlackBerry Forum

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: BB Bold 9700 Navigatie buiten NL  (gelezen 7960 keer)
BBB9700FAN
Newbie
*

« Gepost op: 8 Januari 2010, 19:36:59 »

Hallo, Ik ben nog geen BB gebruiker (gaat 'm wel worden!) en heb de volgende vraag over Navigatie op de BB Bold 9700:

1) Is de optie BB-Maps een gesproken navigatie systeem of moet deze alsnog geïnstalleerd worden als je echte navigatie wilt?
2) Werken de BB-Maps online via BB-Internet of is het een off-line applicatie?  
(Dit voor het geval als ik bijv. in Duitsland rij en ik mijn navigatie wil blijven gebruiken en geen torenhoge kosten voor BB-internet roaming wil betalen)

Heeft iemand hier verstand van??
Alvast bedankt!
Petra
« Laatste verandering: 8 Januari 2010, 22:31:54 door BBB9700FAN » Gelogd
S@mbaman
Hero Member

20CDD9DA Running Storm on 5.0.0.643

« Antwoord #1 Gepost op: 8 Januari 2010, 19:41:54 »

Hallo BBB9700,

De BB maps werken via je BIS(BlackBerry Internet Service).

Het is geen gesproken navigatie en geen echte routeplanner die je de rijrichting aangeeft.
Dan moet je toch echt naar NAV4ALL of Amaze Gps en die werken via internet om de laarten op te halen.

Dus een onbepwerkt internetabo is dan aan te raden anders wordt het duur.

Hans

BBB9700FAN
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 8 Januari 2010, 19:57:36 »

Hai Hans, dank voor je snelle antwoord!

Ja onbeperkt internet abbo nationaal (Vodafone) neem ik zowiezo maar werkt alleen In nederland.
(voor BB internet internationaal ben je €59,50 p/mnd kwijt= geen optie) En waar ik dan mee zit is dat ik m'n geïnstalleerde NAV4all op m'n BB Nederland uitrijdt toch automatisch dan op een buitenlands netwerk terecht kom met m'n internetverbinding waardoor ik extra kosten heb lijkt me?

Of is de de gesproken navigatie (NAV4all) die ik dan op m'n BB zet off-line te zetten of installeren zoals op een gewone tomtom, zonder internet dan zodat ik er in het buitenland gebruik van kan maken?

Thx!
Petra
« Laatste verandering: 8 Januari 2010, 22:32:10 door BBB9700FAN » Gelogd
BBB9700FAN
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 8 Januari 2010, 22:30:36 »

Na wat onderzoek heb ik volgens mij het antwoord wat handig is voor Navigeren met BB Maps in het buitenland: (vooral als je veel buiten NL rijdt)

Gewoon een losse GPS ontvanger kopen en in je auto installeren, Over de grens je BIS uitzetten en koppelen aan je losse GPS ontvanger. Volgens mij is dit de handigste oplossing of heeft iemand een beter idee??
BlackBarry
Hero Member

« Antwoord #4 Gepost op: 8 Januari 2010, 22:45:44 »

Naar mijn bescheiden mening is voor intensieve auto-navigatie, met gesproken instructies, een speciaal navigatie-apparaat als Mio, Garmin of TomTom nog altijd het handigst, het voordeligst en betrouwbaarst (mits voorzien van actuele kaarten). De mini-navigatie die Blackberry levert is wel ideaal als je in een totaal vreemde stad ergens op de aardkloot wat dreigt te verdwalen. Naast elkaar gebruikt brachten ze mij tot die conclusie.
Maar: your mileage may very...  Wink

Bart
dyamant
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 8 Januari 2010, 23:12:24 »

Hello,

wel nog is waar !
gps op BB gaat maar .....t'is geen gps als tom tom of mio touch ! Huh Huh

wel handig voor een of twee keer zonder meer  Tongue,

in de toekomst....een voice gps dus geen beeld maar iemand dus uw BB zegt u waar en hoe...ha ha ha Grin Grin Grin Grin

MVG,

DY.
Bold2user
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 8 Februari 2010, 22:39:02 »

Hans,

Ik heb een vraag en misschien weet jij het antwoord daar op.

Ik gebruikte Amaze eerst op mijn Storm 1, en heb sinds een paar maanden de Bold2. Nu heb ik Amaze ook hiervoor gedownload echter telkens als ik wil navigeren vraagt hij om te updaten. Deze update kost 27 dollar per jaar. Bij de installatie op de Storm heb ik dat nooit gehad. Het enige wat ik hier heb moeten  doen is een wachtwoord aanvragen. Ik dacht sowieso dat amaze een gratis navigatie was.

weet jij hier misschien iets meet over.

Groet een mede Blackberry gebruiker
truffel
Hero Member

« Antwoord #7 Gepost op: 9 Februari 2010, 21:31:38 »

Naar mijn bescheiden mening is voor intensieve auto-navigatie, met gesproken instructies, een speciaal navigatie-apparaat als Mio, Garmin of TomTom nog altijd het handigst, het voordeligst en betrouwbaarst (mits voorzien van actuele kaarten). De mini-navigatie die Blackberry levert is wel ideaal als je in een totaal vreemde stad ergens op de aardkloot wat dreigt te verdwalen. Naast elkaar gebruikt brachten ze mij tot die conclusie.
Maar: your mileage may very...  Wink

Bart
Helemaal mee eens. Voor echte navigatie heb je beslist een TomTom of iets dergelijks nodig. De rest is onbetrouwbaar en duur.

Blackberry Bold 9700, t-mobile
OS 5.0.0.593
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: