Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
31 Juli 2010, 21:50:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken

Search BlackBerry:
Volg Het BlackBerry Forum op Twitter
36.195 aantal berichten in 8.665 topics door 13.999 geregistreerde leden
Nieuwste lid: rick9644
Overzicht van alle door Vodafone geleverde BlackBerry Smartphones:

Vodafone BlackBerry Zakelijk aanbiedingen!

PDAshop_120x60

GSM Paradise

BlackBerry Software

BlackBerry Games

.INFO voor $1.99/jaar

adverteren op Het BlackBerry Forum

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Kan ik een BlackBerry gebruiken met een gewoon GPRS data abonnement?  (gelezen 32190 keer)
Jorgos
Newbie
*

« Antwoord #15 Gepost op: 14 Juli 2008, 22:22:08 »

Ik heb mijn telefoon, een Vodafone BB 8820 en T-zones werkt gewoon. Idealer is het volledige gebruik van "normaal" mobiel internet en een BB abo.
Een tip van een ondervinder van hoe het niet moet: koop default een BB mét bijbehorend abonnement.

groeten,

Jorgos
suna
Newbie
*

« Antwoord #16 Gepost op: 23 Juli 2008, 20:02:36 »

Beste forumleden,

ik heb nu ongeveer 1 maand geleden een blackberry 8100 via Vodafone met een abonnement van ongeveer 27 euro. Inmiddels ben ik er achter dat ik niet kan e-mailen/ niet op internet kan komt omdat ik niet over het aanvullende BB-abonnement beschik. In de aanbieding van de website stond hier niets over vermeld.

Via Vodafone weet ik inmiddels dat een BB abonnement ook ongeveer 20 euro kost en heb ik besloten dat ik het totaalbedrag te hoog vind om er bij te nemen.

Op zich kan ik leven met de wetenschap dat ik niet via mijn BB kan internetten of mailen.

Wel vraag ik mij af of ik via de Desktop Manager wel thema's kan downloaden of dat dit ook niet kan zonder aanvullende BB-abonnement. Tot op heden is het me nog niet gelukt maar misschien doe ik iets fout?

Weet iemand hier iets over?

Alvast bedankt,

Suna
Gaetan
Newbie
*

« Antwoord #17 Gepost op: 21 Augustus 2008, 10:10:05 »

Ik heb de nieuwe Bold besteld in Duitsland. Mijn huidige provider in Belgie (Proximus) biedt dit toestel (nog) niet aan. Kan ik met een standaard BIS abo van Proximus dan gewoon internetten met mijn BB?

My first Blackberry... the Bold
HDS
Newbie
*

« Antwoord #18 Gepost op: 7 Oktober 2008, 23:22:34 »

Ik wil niet heel vervelend zijn. Ik werk zelf bij een telecombedrijf en heb nu een simlockvrije bold van KPN en kan gewoon internetten met mijn t-mobile abo. Heb geneens data abonnement. googlemaps en de hele ratteplan kan ik gewoon surfen. Ik ga dit natuurlijk niet teveel doen, want dan krijg ik een torenhoge rekening.

Bij de vodafone toestellen kan dit niet omdat het toegangspunt in de blackberry is ingestel op blackberry.vodafone.nl

Maar bij kpn is het toegangspunt vrij en de toestellen ook simlockvrij, waardoor je gewoon kunt internetten.
Bold bij t-mobile is er alleen maar voor BES en niet voor BIS.
Gaetan
Newbie
*

« Antwoord #19 Gepost op: 8 Oktober 2008, 09:20:33 »

Ik kon mijn Bold (gekocht via eBay in Duitsland, T-Mobile, volledig unlocked) ook gebruiken met mijn "gewone" (Belgische) dataplan. Ik had 50 Mb per maand. Vantevoren nog nooit een Blackberry gehad. Ik kon Gmail checken via de browser, gewoon surfen ging ook (3G + Wifi). Alles was eigenlijk mogelijk met mijn Bold, net zoals bij mijn vroegere N95 en iPhone e.d.
Ik wou gewoon ALLE mogelijkheden benutten die een BB heeft. Vandaar dat ik mij een BIS abo gehaald heb. Kan nu gebruik maken van nog meer mogelijkheden dan voordien.

My first Blackberry... the Bold
TheGroove
Newbie
*

« Antwoord #20 Gepost op: 15 November 2008, 02:14:35 »

Ik heb van de week een 8310 van iemand overgenomen en ik kan (met Hi) ook gewoon internetten (met de ingebouwde browser). Het lijkt me dat KPN soort basisprofiel of iets dergelijks heeft voor Blackberries, waardoor internetten gewoon werkt (de startpagina is wel gelockt op "http://mobileportal" oftewel hi.nl, de enige keerzijde). Ik gebruik Eindeloos Online van Hi. Ik kan gewoon OTA programma's installeren. Voor e-mail gebruik ik Google's Gmail-applicatie. Het is geen push, maar als ik er 7,50 per maand mee kan besparen kan ik daar mee leven ("arme" student). Verder is de Blackberry prima bruikbaar. Ik heb nog wel even alles wat met push te maken heeft uitgezet in de Options, maar ik krijg verder nergens gezeur dat ik dingen niet kan doen of iets dergelijks.
"Blackberry Budget" is dus op een paar details na prima mogelijk.
cuzbobbyrocks
Newbie
*

« Antwoord #21 Gepost op: 17 November 2008, 19:04:55 »

Ik heb nu al een tijdje de blackberry, met een normaal abonnement. Sinds kort staat er GPRS in hoofdletters, wat kan ik hier mee? En hoe kan dat er zomaar staan ipv de normale gprs in kleine letters?
Zelf heb ik niets aan mijn abonnement veranderd.

Robin
McWhin
Newbie
*

« Antwoord #22 Gepost op: 23 December 2008, 21:59:30 »

Hey,

Ik ben vandaag een blackberry bold van een vriend over genomen.
Ik heb zelf KNP maar geen speciaal BB abonnement.

Ik heb veel geinternet vandaag. Het werkt allemaal alleen de email ben ik nog niet uit.

Betekend dit dat ik heel erg veel ga betalen? Of hoe werkt dit? Ik heb gewoon internet van KPN met dit abonnement voor mijn vorige telefoon.

Ik hoor graag!
Bob Hillesum
BlackBerry Consultant
Administrator
Hero Member

« Antwoord #23 Gepost op: 25 December 2008, 15:33:04 »

je hebt een BlackBerry BIS (start) abonnement nodig, informeer bij de KPN even wat het kost om het bij je huidige abonnement te zetten, ook kan het in plaats van je internet abonnement denk ik.

VrGr Bob

Nadjla
Newbie
*

« Antwoord #24 Gepost op: 4 April 2010, 21:47:46 »

Hallo,

Ik weet niet of bij de goeie topic zit maar toch wil ik graag wat vragen.
Ik ben van plan om een Blackberry Curve 8520 te kopen zonder abonnement want ik heb nog een abonnement lopen bij vodafone.
Maar wat mijn vraag is of ik BIS moet nemen bij me abonnement of dat ik ook gewoon eindeloos internet kan aanvragen.
Want ik heb gehoord dat je bij 'gewoon' internet niet kunt pingen klopt dit?

Groeten,

Nadjla
truffel
Hero Member

« Antwoord #25 Gepost op: 4 April 2010, 22:07:47 »

Ja dat klopt. Om te kunnen pingen heb je een Bis abonnement nodig.

Blackberry Bold 9700, t-mobile
OS 5.0.0.593
Raceeend
Newbie
*

« Antwoord #26 Gepost op: 4 Juni 2010, 09:37:34 »

Hallo,

Begrijp ik het goed dat zonder een BB abonnement (BES bijvoorbeeld) het niet mogelijk is om email te gebruiken? Internetten lukt mij namelijk wel, maar verbinding maken met onze BES server niet. Dan krijg ik de melding dat ik contact op moet nemen met systeembeheer (dat ben ik zelf). En helaas komt dat scherm over het voortgangsscherm dus kan ik dat niet meer lezen. Is er ergens een log op de BB te vinden?

Verbinding van BES naar BB srp service (nl.srp.blackberry.com) werkt goed. Ook mijn mail wordt goed bij de BB server afgeleverd. Dit kan ik zien in de logfiles.

Ben benieuwd.

Martijn
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: