Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
9 September 2010, 06:25:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken

Search BlackBerry:
Volg Het BlackBerry Forum op Twitter - Maak je eigen profiel aan op BlackBerry Vriend
40.520 aantal berichten in 9.491 topics door 13.375 geregistreerde leden
Nieuwste lid: roelss
Overzicht van alle door Vodafone geleverde BlackBerry Smartphones:

Vodafone BlackBerry Zakelijk aanbiedingen!

PDAshop_120x60

GSM Paradise

BlackBerry Software

BlackBerry Games

.INFO voor $1.99/jaar

adverteren op Het BlackBerry Forum

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Eigen import van een BlackBerry device.  (gelezen 11124 keer)
Bob Hillesum
BlackBerry Consultant
Administrator
Hero Member

« Gepost op: 23 April 2006, 20:00:38 »

Sommige modellen zijn (nog) niet in Nederland / België te koop. Of ze zijn in het buitenland goedkoper.
Het lijkt aantrekkelijk om een BlackBerry in het buitenland te kopen (of soms in het binnenland bij een andere provider). Hier wat punten om rekening mee te houden.

• Niet alle BlackBerry devices kunnen in Nederland werken, sommige modellen werken alleen op het Amerikaanse CDMA netwerk. Ook zijn er verschillen in de band(en) waarop een BlackBerry werken. De meeste nieuwe BlackBerry devices zijn quad band en zullen wat dat betreft dan geen probleem hebben.
  • Nieuwe BlackBerry devices kunnen naast GPRS nog EDGE of UMTS ondersteunen, je moet dan weten of je Nederlandse (Belgische) provider ook UMTS of EDGE ondersteund.
  • Modellen die een provider zelf niet levert, hebben ze vaak ook niet in hun configuraties opgenomen. Als de provider dat niet wil, dan kun je problemen verwachten. Denk niet dat een global provider alle modellen overal ondersteunen.
  • Een BlackBerry device die geschikt is voor BIS (BlackBerry Internet Services), is dit niet zondermeer voor BES (BlackBerry Enterprise Server) en visa versa. Voor het omzetten moet de telecom provider meewerken, en dat doen ze niet altijd.
  • Je hebt een BlackBerry abonnement nodig, alleen een GPRS of Web 'n Walk werkt niet!
  • Soms is het BlackBerryOS speciaal voor de provider aangepast om optimaal op zijn netwerk te kunnen werken. Wanneer het een ander model is kun je dus niet zomaar de "aangepaste" versie op de BlackBerry zetten.

Ben je van plan om een "mooie" BlackBerry in een ander land te kopen, dan kan je beter eerst bij je huidige provider informeren.
Over het algemeen is het beter om de BlackBerry daar aan te schaffen, waar hij ook hoofdzakelijk gebruikt wordt, zeg maar de basis provider. Ook voor buitenlandse werknemers is het beter daar de BlackBerry aan te schaffen en niet mee te nemen uit Nederland of België.

Een BlackBerry in het buitenland kan goedkoper lijken, maar als je hier je BlackBerry abonnement afsluit kun je de BlackBerry ook veel goedkoper aanschaffen. Het kan uiteindelijk duurder zijn om de buitenlandse BlackBerry in Nederland in gebruik te hebben dan dat je hem gelijk hier met abonnement zou aanschaffen.

Devies: Informeer eerst en maak volledige prijs en specificaties vergelijkingen

Zie ook:
http://blackberry-nl.com/index.php/topic,335.msg744.html#msg744

VrGr Bob

Ted
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: 26 April 2006, 19:52:29 »

Ook niet geheel onbelangrijk...
Als je een BB bij een andere provider dan je eigen provider koopt (in het binneland of buitenland) kan het zijn dat deze BB ge-simlocked is door de provider waar je deze gekocht hebt. Daardoor kunnen er enkel sims in gebruikt worden van de provider waar je hem bij gekocht hebt. Zelfs als je hem bijvoorbeeld bij Tmobile in duitsland gekocht hebt, kan het zijn dat je Tmobile nederland sim er niet in zal werken tenzij je hem unlocked, en daar komen vaak weer kosten bij kijken.
Gr.
Ted

Don't work hard, work smart.... Use a BlackBerry !
BlackBerry PIN: 20444D06
davev1988
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Augustus 2008, 16:37:01 »

Voor de mensen die(net als mij) een nieuwe telefoon nodig hebben, met nog een lopend abo en graag een blackberry willen. Ik heb deze week in de VS een BB 8100 gekocht, ondanks dat mijn Orange abo in NL nog een aantal maanden doorloopt. De telefoon is van T-Mobile en heeft dus ook een simlock, echter is T-Mobile USA erg klantvriendelijk en goedgelovig. Ik heb ze namelijk opgebeld en gezegd dat ik in NL een T-Mobile klant ben voor ruim 3 jaar (wat niet waar is natuurlijk) en gevraagd of ik de unlockcode van mijn telefoon kon krijgen zodat ik hem ook in NL kan gaan gebruiken. De klantenservice heeft op dat moment aantal gegevens van je nodig, en de enige stap die je daarna nog moet volgen is een aantal gegevens (die de klantenservice doorgeeft) + de aankoopbon (de BB moet voor ongeveer de normale prijs gekocht zijn) faxen naar het unlock team en dan heb je gratis, zonder T-Mobile klant te zijn je unlock code.
Gaetan
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Augustus 2008, 10:04:21 »

Ik heb nou een Blackberry Bold besteld in Duitsland. Simlockvrij (ex T-Mobile). De verkoper (grote webshop) garandeert mij dat het toestel zonder problemen gebruikt kan worden met ALLE europese netwerken. Ik ben benieuwd. Kan iemand van jullie dat misschien bevestigen?
Alvast bedankt!

My first Blackberry... the Bold
Gaetan
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 8 Oktober 2008, 09:22:39 »

Hierbij bevestig ik het even zelf. Heb paar weken geleden dus mijn Bold gekregen. Bij Proximus (Belgische Vodafone) een BIS abootje gehaald, even emailinstellingen goed gezet, en mijn Bold is volledig operationeel! Dus er zat geen enkele lock op... Just for info...

My first Blackberry... the Bold
GeertV
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2008, 14:33:00 »

Hallo,

Ik zelf ben van België,
ik kan een BlackBerry Bold kopen uit Nederland. Maar deze heeft een SIM-lock van KPN.
Maar de verkoper zegt mij dat ik die SIM-lock kan laten verwijderen in zowat elke winkel in Nederland.
Klopt dit?
En als dit lukt. Kan ik dan deze blackberry gebruiken met een gewone SIM kaart van Proximus. De speciale mail van blackberry moet niet noodzakelijk werken. Maar ga ik dan kunnen bellen en sms'en met het toestel? Proximus zelf verkoopt dit toestel ook in België, dus als hij unlocked is zou ik deze toch moeten kunnen gebruiken? Of ben ik mis?

Met vriendelijke groet, Geert
TheGroove
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 25 November 2008, 04:15:20 »

Bellen en SMS'en werkt sowieso, en afhankelijk van hoe je provider alles heeft ingesteld, is het mogelijk dat in ieder geval surfen met de ingebouwde browser mogelijk is. Zo niet, dan is er altijd nog Opera Mini wat altijd zou moeten werken met een willekeurig GPRS/3G abo.

Normaal kan een simlock bij Nederlandse providers pas na een jaar kosteloos verwijderd worden, maar als je een zeker antwoord wilt, kun je het beste even bellen met of langsgaan bij een Primafoon-zaak, of een zakelijke helpdesk bellen (nummers staan op kpn.nl, neem ik aan). Het kan zijn dat er andere regels gelden voor buitenlanders.
Lukt dit niet, dan kun je voor een bescheiden bedrag een unlockcode laten genereren bij een unlockservice (via internet of een lokale telefoonboer, wel oppassen voor dubieuze bedrijven) of een i-smart simkaart gebruiken (verkrijgbaar op Ebay voor 10 dollar of minder).
Indiucta
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 23 December 2008, 01:37:50 »

Stel ik ga op vakantie en koop een simlock vrije BB Storm in VS hoe duur zou dat dan zijn? Kan ik die dan in Nederland zomaar met een abonnement van Vodafone met BIS gebruiken (alle functies moeten werken)?

Geen problemen met nerwerk verschillen of wat dan ook?
Bob Hillesum
BlackBerry Consultant
Administrator
Hero Member

« Antwoord #8 Gepost op: 25 December 2008, 15:37:39 »

Waarom zou je? Kijk eerst eens wat je betaald voor de STORM bij een Vodafone BIS abonnement, daar kan je hem in de USA niet voor kopen hoor. Ook moet het een GRM/GPRS zijn, en dat hebben ze in de USA beperkt.

VrGr Bob

gerlossertje
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 4 Maart 2009, 11:16:11 »

ik heb een bb 8300 gekregen in oostenrijk vodafone,echter na bestellen unlock code en deze ingevoerd te hebben krijg ik invalid code.Ook als ik een vodafone simkaart uit ned erin plaats krijg ik invalid sim card.Heeft iemand een idee.Kan je met een gewone sim kaart geen bb abonement wel bellen en sms en .hoor het graag is beetje zonde als hij blijft liggen.
bobtedorsthorst
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 20 September 2009, 14:51:11 »

Kan iemand mij svp helpen?

Ik ben binnenkort in de VS en kan daar los de BB Tour 6930 voor 499 US Dollar kopen. In Nederland heb ik een Vodafone (3G) internet abonnement (zakelijk).

Weet iemand:

1) of de Tour 9630 hier dan zonder problemen werkt?

2) of ik de beschikking heb over 3G internet?

3) of ik probleemloos mijn e-mail kan ontvangen?

Ik hoor heel erg graag.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: